BalkanEngineer Romania с над 3000 Facebook последователи и още резултати от балканските ни кампании през 2024 г.

07.01.2025 г.11 мин.

В началото на всяка нова година, след празничното настроение, шампанското и фойерверките, идва моментът за анализ и равносметка. В първия ни обобщаващ материал за 2025 г. ще Ви отведем на виртуална разходка из статистическите данни на нашите Facebook кампании за ноември и декември 2024 г., насочени към техничeските специалисти от Албания, Румъния, Северна Македония и Сърбия. Освен това ще направим и обобщен анализ на представянето ни през цялата година. Присъединете се към нас, за да разгледаме заедно постигнатото!

Нашите усилия през 2024 г. бяха насочени към привличането и ангажирането на инженери и технически специалисти от Балканите. През ноември и декември реализирахме рекламни кампании във Facebook, за да привлечем нови последователи на BalkanEngineer в Албания, Северна Македония и Сърбия, както и с цел ангажираност чрез игра в Румъния. Нека разгледаме данните по държави!

Любопитни въпроси и ангажиращи отговори: Какво споделиха румънските ни читатели през ноември и декември?

За да участват в румънската игра, последователите на Facebook страницата BalkanEngineer Romania отново трябваше да отговорят на любопитни въпроси. През ноември въпросът бе „Бихте ли закупили храна, произведена чрез изкуствен интелект (AI) Защо?“.

А ето и част от любопитните отговори:

„Да, защото съм сигурна, че продуктите ще имат качество, безопасност и ще са много здравословни“.

„Не мисля, че бих консумирал храна, приготвена с Изкуствен интелект. Предпочитам „обикновена" храна, от безопасни източници, от малки производители, които трябва да бъдат насърчавани. Също така готвим предимно вкъщи. Така със сигурност знаем какви съставки използваме“.

„Не, предпочитам храна, приготвена традиционно, защото вярвам повече на методите, които познавам“.

„Защо не? Хората ще могат да избират храни според здравословното състояние, възрастта и дори професията си.

„Да, защото ще е по-хигиенично приготвена“.

Играта през ноември има 13 730 импресии, достигна до 2 792 човека и има 2 554 взаимодействия (харесвания, реакции и коментари). 60% от импресиите са от последователи на страницата, а останалите 40% от нови хора, които до този момент не са следвали страницата. 317 души са ангажираните вследствие на рекламата. Новите последователи на страницата през ноември са 191 човека, което генерира ръст от 7.10%.

През декември пък отправихме поглед към предстоящата година и попитахме нашите последователи в Румъния коя технологична иновация ще изберат, за да улеснят живота си през 2025 г.

Ето и част от по-интересните отговори:

„Искам прозорци със сензори за регулиране на непрозрачността и оптимизиране на потреблението за отопление и охлаждане“.

„Бих искал да сложа Wi-Fi лампи в цялата си къща, за да мога да контролирам интензитета на светлината чрез дистанционното управление”.

„Честно казано, бих избрал слънчеви панели, защото сметките ми за ток са големи.

„Един робот, който да готви и чисти“.

„Мисля да използвам приложения за диагностика и здравен мониторинг“.

„Робот, който разполага с всички вградени професионални инструменти, за да може да извърши всеки ремонт, изграждане или дейност, която изисква инструменти“.

Играта през декември има 19 230 импресии, достигнала е до 7 767 души и има 3 306 взаимодействия (харесвания, реакции и коментари). 52% от импресиите са от последователи на страницата, а останалите 48% от нови хора, които до този момент не са следвали страницата. 407 души са ангажираните вследствие на рекламата. Новите последователи на страницата през декември са 182 души, което генерира ръст от 6.32%. Към януари 2025 г. страницата вече има 3 064 последователи, което я прави първата ни балканска страница, която мина границата от 3 000+ последователи!

Как се развиха кампаниите в Албания, Северна Македония и Сърбия през ноември и декември?

Рекордьор по брой импресии и достигания отново е Албания, чиято кампания получи 11 930 импресии и 5462 достигания през ноември и цели 19 790 импресии и 9033 достигания през декември. През ноември страницата имаше 70 нови последователи (2.77% ръст), а през декември 102 нови последователи (3.92% ръст). Към януари 2025 г. страницата има 2 703 последователи.

Кампанията в Сърбия получи 9 459 импресии и 4 893 достигания през ноември, а през декември 15 074 импресии и 7464 достигания. Новите последователи са 44 (ръст от 2.77%) през ноември и 66 (ръст от 4.05%) през декември. Към януари 2025 г. страницата има 1696 последователи.

Кампанията в Северна Македония получи 7 852 импресии и 3 748 достигания през ноември, а през декември импресиите наброяваха 11 662, а достиганията 5 727. Новите последователи през ноември бяха 61 (2.26% ръст), а през декември 87 (3.16% ръст). Към януари 2025 г. страницата има 2 843 последователи.

Какво постигнахме през 2024 г. и какви са плановете ни за развитие?

През 2024 г. успяхме значително да увеличим последователите на всички страници, както и ангажираността им.

Особено впечатляващи са резултатите на румънската страница, която в резултат на нашите усилия прескочи границата от 3 000 последователи, което е рекорден ръст от 124.4% за период само за една година. В рамките на 2024 г. публикациите в страницата са видени от 70 000 души, както и са достигнали до повече от 43 000 човека. Страницата е посетена близо 30 000 пъти.

Към януари 2025 г. румънската страница има 3 064 последователи, от които 64% жени и 36% мъже. Най-голяма е възрастовата група между 35-44 г. Най-много последователи има от румънските градове Букурещ (Bucharest), Шчея (Scheia), Сучеава (Suceava), Тимишоара (Timisoara), Галати (Galati), Яши (Iasi), Браила (Braila) и др.

В рамките на 2024 г. публикациите в албанската страница са видени от близо 90 000 души, а са достигнали до повече от 76 300 човека. Страницата е посетена повече от 6 600 пъти.

Към януари 2025 г. албанската страница има 2 703 последователи, от които 80% са мъже, а останалите 20% са жени. Най-голяма е възрастовата група между 35-44 г. Най-много последователи има от градовете Тирана, Албания (Tirana, Albania), Прищина, Косово (Pristina, Kosovo), Дуръс, Албания (Durrës, Albania), Митровица, Косово (Mitrovica, Kosovo), Призрен, Косово (Prizren, Kosovo), Фиер, Албания (Fier, Albania), Елбасан, Албания (Elbasan, Albania), Феризово, Косово (Ferizaj, Kosovo), Дяково, Косово (Gjakova, Kosovo) и Вльора, Албания (Vlorë, Albania). Освен от Албания и Косово, на страницата има последователи от Италия и Германия.

Какво е положението в Северна Македония? В рамките на 2024 г. публикациите в страницата са видени от близо 64 000 души и са достигнали до повече от 58 000 души. Страницата е посетена близо 8 000 пъти. Ръстът на последователи е 10.5%.

По актуални данни македонската страница има 2 843 последователи, от които 62% са мъже, а 38% жени. Най-голяма е възрастовата група между 35-44 г. А най-много последователи има от градовете Скопие (Skopje), Тетово (Tetovo), Битоля (Bitola), Прилеп (Prilep), Куманово (Kumanovo), Щип (Stip), Охрид (Ohrid), Кавадарци (Kavadarci) и др. Освен от Северна Македония, има малък брой последователи от Германия, България, Хърватия и Швейцария.

За същия период публикациите в сръбската страница са видени от повече от 59 000 души, а достиганията са повече от 35 000. Страницата е посетена повече от 4 300 пъти. Ръстът на последователи е 32.6%.

Към януари 2025 г. сръбската страница има 1 696 последователи, от които 69% са мъже, а 31% жени. Най-голяма е възрастовата група между 35-44 г. Най-много последователи има от сръбските градове Белград (Belgrade), Крагуевац (Kragujevac), Нови Сад (Novi Sad), Ниш (Niš), Съботица (Subotica), Зренянин (Zrenjanin), Бор (Bor), Кралево (Kraljevo) и др.

Данните потвърждават ефективността на Facebook кампаниите за привличане на инженери и технически специалисти от региона на Балканите. Статистиките за достигания, импресии и взаимодействия показват, че аудиторията не само е увеличила числения си състав, но и демонстрира висока степен на активност. Разнообразните формати – от игри до любопитни въпроси – допринасят за изграждането на истинска връзка с читателите ни.

През настоящата 2025 г. усилията ни ще бъдат насочени към затвърждаване на постигнатото до момента и надграждане на ангажираността чрез нови подходи и разширяване на обхвата на кампаниите. С нова визия на платформата и разширяване на пазарите, BalkanEngineer.com ще продължи развитието си, за да се затвърди като водещ инженерен портал на Балканите.

Очаквайте много скоро още новини от нас!

Източник на снимковия материал: ©EngineerBG via Canva.com