Мартин Василев, управител на Керхер: Мотивираме нашия екип с разнообразни възможности за развитие и добра работна среда
03.09.2024 г.8 мин.
Създадена преди близо 90 години, компанията Kärcher се превръща в международно признат лидер на пазара на почистваща техника, чиито продукти дават най-точна дефиниция на въпроса „Как се постига безупречна чистота и хигиена?“. „Облечени“ в отличително жълто, решенията за почистване на фирмата осигуряват отлични резултати както в частни домове и индустриални съоръжения, така и при работа в обществени пространства и културни обекти. Вече десетки години почистващото оборудване на Kärcher е широко разпознаваемо и на българския пазар, но едва през 2011 г. се сформира местен филиал. Повече за неговото развитие, успехи и основни ценности за Инженер.bg разказва г-н Мартин Василев, управляващ директор на Керхер ЕООД.
Мартин Василев е завършил престижната немска гимназия в София, Технически университет – София и Факултета по машинно инженерство и индустриален мениджмънт в Техническия университет в Карлсруе, Германия. След като се дипломира заема ръководни постове в различни компании. Предложение да оглави българския офис на Kärcher получава преди 13 години. „Тогава бях на кръстопът. Жадувах за промяна и нови предизвикателства, исках да избягам от отчуждаващия корпоративен свят. Познавах тази марка добре и определено тази възможност ми хареса. Първата година беше много тежка. Започнах да изграждам местната структура сам, в малък офис, с голям ентусиазъм и под прякото ръководство на Kärcher Австрия. За една година пропътувах над 70 000 km и се срещнах със стотици потенциални и съществуващи клиенти. Развитието на компанията трябваше да обхваща всички възможни направления: от търговия на дребно до професионално оборудване и онлайн продажби. Решаваща роля за постигнатия успех изиграха машините Kärcher, създаването на вътрешна структура и постепенното разширяване на екипа. За последните пет години Керхер България увеличи продажбите и обема на служителите си тройно, което е наистина значителен успех“, коментира г-н Василев.
Устойчивите практики са част от философията на Kärcher
Като социално-отговорна компания, Керхер следва устойчива стратегия на бизнес развитие. Kärcher разработва машини от 100% рециклирана пластмаса. До 2025 г. компанията ще намали с 21% преките си емисии от обхват 1 и 2 в своето индустриално и логистично местоположение спрямо тези от 2020 г. До 2030 г. пък се очаква да бъдат намалени още с 21%. „Ние пестим енергия и използваме устойчиви енергийни източници, за да намалим въглеродния си отпечатък. Вече редуцираме емисиите в транспортната логистика, като постоянно оптимизираме нашите транспортни маршрути“, коментира управителят на Керхер ЕООД.
От 2021 г. насам всички заводи на Kärcher по света използват зелена енергия. Наред с това, компанията стриктно следва политика, разработена в съответствие с екологичното, социално и корпоративно управление ESG, която не само защитава продуктите, но и спомага за намаляване на отрицателното им въздействие върху околната среда. „Иновативният материал е органично грахово нишесте – отпадъчен продукт. Отделът за научноизследователска и развойна дейност на Kärcher успя да създаде опаковки, базирани на този компонент, които са 100% биоразградими и водоразтворими. Те са висококачествени и не само предпазват продуктите при транспортиране, но и осигуряват оптимални условия за съхранение и презентиране пред клиентите“, сподели още г-н Василев.
Екипът на Керхер в България – обединен от общи цели и стремежи
„Когато през 2011 г. оглавих българския филиал на Kärcher, бях съвсем сам. Днес вече в Керхер България работят над 78 души в шест физически магазина в цялата страна. Структурата ни е разделена на отдели, като най-многоброен е търговският – продавачи и консултанти, търговски представители, мениджъри ключови клиенти… Разполагаме още с отдели за обслужване на клиенти, гаранционно и следгаранционно обслужване, логистика, продуктов мениджмънт, маркетинг и човешки ресурси“, разказа управителят. „Сред основните ни приоритети е да продължим да развиваме уменията на всеки един служител посредством различни типове обучения. Успяваме да мотивираме членовете на екипа си с разнообразни възможности за растеж, добра работна среда, отборен дух, инициативи и социални дейности, които ги карат да се чувстват щастливи и ценени. Стремим се да създадем култура на взаимно обратна връзка и отворена комуникация. Ежегодният ни тиймбилдинг обединява хората от различните звена на компанията и ги вдъхновява да се чувстват като едно цяло, да работят заедно и да общуват по-добре като екип“, заяви той.
Разрастване на магазинната мрежа
Керхер разполага с 10 обекта в България, разделени на два типа: 6 сервизни центъра и 4 локации, управлявани от партньори на дружеството, които покриват отлично територията на страната. „Във всеки един момент нашите клиенти могат да получат професионална консултация и безупречно отношение и обслужване. Тази година открихме нов обект в Плевен и разширихме съществуващия магазин в София. Планираме да преместим магазина в Пловдив на по-добра локация с по-голяма площ. Обмисляме да отворим собствен магазин в Хасково и втори обект в София“, разкри Мартин Василев.
Той обясни още, че сериозно нараства търсенето на системи за автомивки във всичките им разновидности – от портални до такива на самообслужване, и потенциалът за развитие на този бизнес сегмент у нас е огромен. „В момента проектите за зелена енергия са на мода в България поради благоприятното географско положение и климата на страната. Затова ние от Kärcher предлагаме работещи решения за почистване на фотоволтаични паркове и соларни системи в зависимост от техния мащаб, местоположение и конструктивни особености. Преди няколко месеца представихме и първия автономен робот за подопочистване на Kärcher – KIRA. Тъй като фирмите за почистване продължават да се борят с недостига на персонал, машината има потенциал да замени почистващите екипи. Наред с това, предлагаме и техника за почистване за всички бизнес целеви групи: хотелиерство и ресторантьорство, индустрия, строителство, здравеопазване, транспорт, логистика, производство, селско стопанство и земеделие“, посочи управителят на Керхер.
Освен водоструйките една от най-популярните продуктови групи за бита са прахосмукачките за сухо и мокро почистване. „През последните няколко години се наблюдава повишено търсене и на акумулаторни машини, които са бъдещето в своя сегмент, в т.ч. роботи за почистване, за миене, акумулаторни машини за дома и градината и пречистватели за въздух и вода“, допълни още г-н Василев.
Източник на снимковия материал: Керхер, личен архив Мартин Василев
Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!