Samsung Climate Solutions day 2021: Как новите потребители и „Зелената сделка“ променят пазара на климатична техника?

23.01.2021 г.6 мин.

Иновативно, дигитално, вълнуващо и глобално – това са определенията за събитието, което Samsung Electronics Air Conditioning Europe (SEACE) организира на всички свои партньори и специалисти в сферата на климатизацията. Climate Solutions Day се проведе на 21 януари 2021 г. – за първи път изцяло онлайн – и насочи вниманието на аудиторията към две основни направления: тенденциите в пазара на климатична техника за дома, породени от условията на коронакризата, и устойчивите и екологични решения за климатизация с битово и индустриално приложение. В днешния материал Инженер.bg ще Ви представи кратък обзор на акцентите, а съвсем скоро ще Ви запознаем и с иновациите в продуктовото портфолио на световния технологичен лидер.

Глобалното онлайн събитие бе открито от г-жа Янека Розендаал (Janneke Rozendaal), мениджър търговски комуникации в Samsung. „По отношение на климатичните решения има толкова много, което да постигнем. Искаме да сме „Номер 1“ в сектора, а целта ни е да ви служим по-добре с технически решения, логистика и сервиз. Ето защо това събитие е толкова важно за нас и въпреки обстоятелствата, намерихме начин да сме заедно. Стискаме палци следващия път да бъде лице в лице“, обърна се тя към всички участници във форума.

Кои са основните фактори, които определят пазара на климатична техника днес?

Climate Solutions day 2021 премина под надслов „Готови за новия свят“. Вим Ванагенбърг (Wim Vangeenberghe) и Ксавие Феис (Xavier Feys) съответно изпълнителен директор и зам. изпълнителен директор на SEACE, коментираха факторите, които формират пазара на климатична техника днес, и възможностите, които компанията предоставя на този бизнес сегмент.

„През последните месеци се промени не само начинът ни на работа, но и на комуникация. Навлязохме в нова ера. Вярваме, че технологиите са нашият мост към по-голям и нов свят“, заяви Вим Ванагенбърг. Той изтъкна и факта, че благодарение на това, че компанията е останала във връзка с клиентите си, през 2020 г. е отбелязала ръст на продажбите с 8%. А ето и на какво се дължи този пазарен успех, по думите на г-н Ванагенбърг:

  1. Големият локдаун: „От началото на коронакризата хората си останаха вкъщи и дефиницията за дом се промени. Това вече е не само мястото, в което спим и си почиваме, но и офис, фитнес, както и виртуално място за срещи. Забелязахме, че важността на дома и климатичния комфорт в него се повиши значително“, посочи той.
  2. „Зелената сделка“ на Европа, чиято цел е да се намалят вредните емисии и да се подобри енергийната ефективност във всички сектори. Тук той даде пример със страни като Великобритания и Италия, които поеха ангажимент да заменят досегашните източници на енергия (като котли например) с термопомпи.

„Важно е да помислим за нещата, които влияят на нашия живот и бъдещето на нашите деца. Европейската комисия счита термопомпите за главен фактор при намаляване на емисиите. Във Великобритания имат намерение да инсталират 600 000 термопомпи в индустрията до 2029 г., в Германия ръстът на монтираните термопомпи за последната година е 35% , като целта на страната е общият им брой да достигне 6 милиона до 2030 г. А това е огромен потенциал и възможност за нас“, заяви от своя страна г-н Ксавие Феис.

Милениалите са новите потребители – какво искат те?

Още един фактор, който влияе върху световния ОВК бизнес, и не само на него, разбира се, са клиентите, които също се променят. „Потребителите вече са от друго поколение. Ако до сега те са се обръщали към продавач-консултанти, днес те могат да пазаруват от Амазон, да четат ревюта, да сравняват производители. В крайна сметка, те все пак се доверяват на Samsung. И тук идвате вие нашите партньори. Защото дори закупена онлайн, климатичната техника трябва да бъде професионално монтирана и сервизирана. И наша обща задача е да водим клиентите през този процес. В този контекст непрекъснато подобряваме нашите онлайн обучения и продуктова поддръжка“, обясни още директорът на SEACE, г-н Ванагенбърг.

Господин Феис, а след него и г-жа Кики Бей (KiKi Bae) продуктов мениджър на Samsung, повдигнаха завесата пред последните иновации в продуктите за климатизация, които ще са на пазара съвсем скоро.

По отношение на битовата техника, това е обновената гама WindFree PM1.0, която, в отговор на все по-високите изисквания на потребителите, вече е оборудвана с пречистващ и стерилизиращ филтър и с индикатор за качеството на въздуха в помещението.

Бе представена и иновативна продуктова линия за търговски площи: чисто новия DVM S2, който предлага още по-високи нива на енергийна ефективност, оптимизирано ниво на шума и вграден изкуствен интелект.

Очаквайте подробностите скоро в Инженер.bg.

Източник на снимковия материал: SEACE

Тагове: Samsung Electronics Air Conditioning Europe (SEACE), енергетика, ОВК, термопомпи

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

Samsung Electronics Air Conditioning Europe (SEACE)
http://www.samsung.com/bg/business/business-products/system-air-conditioner