Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“: Предварително проучване при регистрация на европейска търговска марка

31.07.2024 г.5 мин.

Знанието е сила“ гласи известната сентенция и това важи напълно за интелектуалната собственост“, категорични са от Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“!

За налагането на един бранд на европейския пазар ключова роля има европейската търговска марка, която е важен инструмент за постигането на тази цел. Притежателят на европейска търговска марка има изключително право върху регистрирания бранд в целия Европейски съюз (ЕС) по отношение на защитените стоки и услуги. Европейският пазар е един от най-богатите в света и има 450 милиона потенциални потребители, и една успешна марка може да донесе значителни приходи на своя притежател. Освен много възможности, големият пазар предлага и голяма конкуренция, тъй като бизнеси от всички 27 държави-членки, както и от цял свят, развиват активна търговска дейност в Европа и имат своите вече установени брандове, защитени с марки. Тук идва и необходимостта от предварително проучване при регистрацията на европейска търговска марка. А повече по темата днес ще разберем от Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“, което е едно от водещите дружества в Източна Европа, специализирано в областта на опазването на интелектуалната собственост.

„Името, което сте избрали за своя бранд, може вече да е притежание на някой друг. Използването, дори без да е нарочно, на чужда марка Ви излага на рискове от съдебни дела и финансови санкции. Допълнително, ако решите да заявите бранда си като марка, притежатели на по-ранни идентични и сходни марки могат да ги противопоставят на Вашата чрез т.нар. процес на опозиция и по този начин да предотвратят Вашата регистрация. За да избегнете тези рискове, ключов елемент за всеки нов бранд е проучването за търговска марка“, заявиха за Инженер.bg от Патентното бюро.

Какво представлява предварителното проучване на марката?

Регистрацията на европейска марка обикновено отнема между 5 и 8 месеца, но този процес може да се забави, или да бъде изцяло осуетен, заради опозиции от страна на притежатели на по-ранни сходни марки. Проучването ще намали риска точно от такива проблеми и ще разгледа всички регистрирани търговски марки с действие в ЕС и в индивидуалните страни-членки. По този начин се установява дали има брандове, които могат да бъдат проблемни за Вас. Това ще Ви даде възможност да прецените какви могат да бъдат пречките пред Вашия бизнес още на ранен стадий и да адаптирате стратегията си така, че да избегнете потенциални проблеми и загуби. Например, може да промените марката, така че да не е сходна на друга вече регистрирана марка, установена от проучването, и съответно да не възниква предпоставка за правен спор.

Какви рискове крие регистрацията на европейска търговска марка без предварително проучване?

„Без проучване е много възможно да похарчите напразно средства за заявяване на европейска марка, която не може да бъде регистрирана. Също така е напълно възможно да загубите инвестициите си в развитие на бизнес (разработка, маркетинг, дистрибуция и т.н.), който не може да функционира, защото марката му нарушава чужди права. Това дори може да бъде повод за съдебно дело, в което да бъдете осъдени да платите значителни обезщетения, и да се наложи да изтеглите стоките си от пазара. Ние от патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“ ще Ви помогнем да намерите важната за Вас информация, така че да вземете правилните решения и да постигнете търсените успехи“, допълниха още от компанията.

Източник на снимковия материал: Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“, canva.com

 

Тагове: интелектуална собственост, Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“, търговска марка

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“
https://bg.benatov.biz