БР Техника: 20 000 km без допълнително смазване благодарение на технология за линейно движение на Bosch Rexroth

11.03.2021 г.5 мин.

Системите с линейни сачмени направляващи и сачмено-винтови двойки, които имат по-дълги интервали на допълнително смазване намаляват експлоатационните разходи и защитават околната среда. Все повече приложения могат да се възползват от усъвършенстваната технология на Bosch Rexroth, която не изисква често техническо обслужване, или изобщо не се нуждае от поддръжка. Интервалите за повторно смазване вече са с до четири пъти по-дълги. Предимства на системите са лесната конфигурация и разполагането на отделните компоненти, които могат да се доставят в готово за монтаж състояние.

„Добрата новина за машинните инженери и потребителите е, че линейните сачмени направляващи BSHP и сачмено-винтовите двойки BASA на Bosch Rexroth вече постигат интервали на смазване, които са до четири пъти по-дълги. Те дори могат да се използват без поддръжка през целия експлоатационен живот на даден компонент във все повече приложения. В резултат на това технологията за линейно движение свежда до минимум експлоатационните разходи и също така защитава околната среда, тъй като изисква по-малко количество смазка“, информираха за Инженер.bg от водещата българска инженерингова и търговска компания Бюро за Развитие Техника (БР Техника), основен търговски партньор и официален сервизен център на Bosch Rexroth у нас.

Резултатите от последно направените тестове показват, че интервалите на смазване за системите с линейни сачмени направляващи BSHP са два пъти по-дълги от по-стари серии. Каретите могат да изминат до 20 000 km преди първото смазване, което се равнява на разстоянието от Германия до Нова Зеландия.

Последното поколение възли със сачмено-винтови двойки BASA постига до 200 милиона оборота с основното фабрично смазване. В този случай интервалите между смазванията са четири пъти по-дълги. Сачмите на винта изминават разстояние от около 12 800 km, колкото е разстоянието от Германия до Хавай.

Фактът, че времевият интервал до повторното смазване вече е по-дълъг и за двете продуктови групи, се дължи не само на постоянните подобрения в производствените процеси. „Иновативният дизайн на Bosch Rexroth също играе роля. Благодарение на патентованата си входна контактна зона, каретите на BSHP постигат оптимална точност, сила на триене и колебания на силата на триене. Възлите със сачмено-винтови двойки BASA са проектирани да постигнат особено високи номинални натоварвания. И двете групи компоненти предлагат изключителна здравина, прецизност и производителност“, поясниха от БР Техника.

„В резултат на тази усъвършенствана технология Bosch Rexroth създаде много добри условия за намаляване на оперативните разходи и за опазване на околната среда, тъй като по-дългите интервали на смазване намаляват използването на различни ресурси. Ако времевият интервал се удвои, необходимото количество смазка се намалява наполовина. Ако той е четири пъти по-дълъг, тогава е необходима само една четвърт от смазката“, допълниха експертите от водещата българска инженерингова и търговска фирма.

За приложения, които изискват повторно смазване, са разработени различни опции, които осигуряват оптимален достъп до линейните направляващи в машината. Сачмените направляващи BSHP например имат осем места на достъп за допълнително смазване.

„Технологията за линейно движение на Bosch Rexroth е ефективна и по отношение на инженеринга. Използвайки онлайн конфигуратора, компонент, проектиран със софтуера Linear Motion Designer може да бъде конфигуриран, готов за инсталиране и поръчан от електронния магазин за броени минути. CAD данните се генерират и предоставят автоматично“, разясниха още от БР Техника.

Източник на снимковия материал: БР Техника, Bosch Rexroth

Тагове: Bosch Rexroth, БР Техника, линейни технологии, машиностроене

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

Бюро за Развитие Техника ЕООД
http://www.brtechnika.com/