Новите лагери за серводвигатели на NSK са с по-ниски емисии на частици, предпазвайки чувствителното машинно оборудване

19.12.2024 г.4 мин.

В търсене на решение на проблема с емисиите на частици грес и масло от лагерите, NSK направи проучване на механизма на този дългогодишен проблем в индустрията. „Използвайки високопрецизен изпитвателен стенд за анализ с конфигурация и среда, подобни на реален серводвигател, компанията успя да проектира изцяло нов лагерен дизайн, включващ усъвършенствани конструктивни елементи“, информираха за Инженер.bg от NSK България.

Новият високопроизводителен лагер за серводвигатели, който е с намалено изхвърляне на частици от грес и масло, ще осигури стабилната работа на важни индустриални машини като роботите.

Използвайки богатия си опит в областта на трибологията (контрол на триенето и износването с помощта на смазочни материали и покрития), NSK успя да разработи лагер с нова технология за смазване и уплътнение, които осигуряват два пъти по-ниски емисии на частици в сравнение с конвенционалните лагери. Освен това смазката удължава два пъти експлоатационния живот на лагера спрямо стандартния, а гуменото уплътнение позволява по-нисък въртящ момент.

Тъй като в много държави се усеща липсата на квалифицирана работна ръка, пазарът на индустриални роботи продължава да расте. Но при преминаването към роботизирана автоматизация се изисква висока степен на надеждност, която при роботите зависи от основните компоненти. Например, един обикновен робот със съчленена ръка може да е оборудван с до шест серводвигателя, които улесняват позиционирането на робота и скоростта на въртене по различните оси. Всеки серводвигател има два лагера: лагер от страната на товара, поддържащ вала в мястото, където той излиза от серводвигателя и лагер от противоположната страна, разположен между спирачния диск и диска на енкодера.

При високотемпературни експлоатационни условия, като например в серводвигателите, докато се въртят, лагерите са склонни да разпръскват малки частици грес и масло. Тези емисии полепват по дисковете и причиняват проблеми като грешки при отчитането на енкодера и приплъзване на спирачните дискове. „Нуждата от лагери с ниско ниво на емисии на частици в приложения от този тип е много голяма, което е и главната причина NSK да пристъпи към разработването на смазка, която предотвратява разпръскването и уплътнения, осигуряващи високо ниво на херметичност“, коментираха от NSK България.

Новата смазка на NSK възпрепятства изпарението във високотемпературни среди като в серводвигателите и съдържа отлични термоустойчиви компоненти, за да осигури ниски емисии на частици и по-добра устойчивост срещу задиране. Новото гумено уплътнение на NSK се отличава с модифицирана форма на уплътнителните ръбове, която също спомага за ниски емисии на частици, като същевременно намалява с 10% въртящия момент.

„Освен за серводвигатели, новият лагер на NSK е подходящ и за други изделия, които изискват ниски емисии на частици, допринасяйки за стабилната работа на широка гама от индустриални машини“, казват още от NSK България.

Източник на снимковия материалNSK, ©Engineer BG via Canva.com

Тагове: NSK, електродвигател, индустрия, лагери, роботи

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

NSK България
www.nskeurope.bg