Инж. Георгиев от Костал: „Избрах да работя тук заради високите стандарти за качество, които компанията поддържа“

17.06.2020 г.9 мин.


Автомобилната индустрия е сфера, даваща поле за изява на едни от най-прогресивните инженерни идеи. Затова и компании като Костал България Аутомотив се стремят да привличат не само висококвалифицирани, но и креативни специалисти с желание да творят бъдещето на автомобилостроенето. В рубриката ни „Един работен ден на...“ Инженер.bg продължава да среща своите читатели с целеустремени представители на бранша. Какво разказа пред екипа ни Димитър Георгиев – инженер-конструктор „Инструментална екипировка“ в Костал за своята отговорна, но едновременно с това изпълнена с вълнуващи предизвикателства работа, ще Ви разкажем в следващите редове...

 

Инж. Георгиев, бихте ли се представили пред читателите на Инженер.bg?

 

Здравейте, казвам се Димитър Георгиев. Роден съм в гр. Стара Загора. Завърших Технически университет – София, като бакалавърската ми степен е по специалността „Компютърно проектиране и технологии в машиностроенето“, а магистратурата ми – по „Машиностроителна техника и технологии“. Продължих с обучение за придобиване на докторска степен с тема „Бързо прототипиране на сложни формообразуващи повърхнини за инструментална екипировка“. В момента живея в гр. Пловдив, а  вече повече от 2 години съм част от екипа на Костал България Аутомотив.

 

Преди да дойдете тук, сте работили в същата област, но в гр. София. Защо решихте да напуснете столицата и да продължите кариерата си именно в завода на Костал България Аутомотив в гр. Пазарджик?

 

За свободната позиция за инженер-конструктор в Костал България Аутомотив научих от моя брат. Той ми сподели за сформиращия се екип в новооткрития тогава завод. Аз бях първият специалист на тази позиция в предприятието.

 

Изборът ми да продължа професионалното си развитие в Костал България Аутомотив се дължи на факта, че компанията поддържа изключително високи стандарти за качество при производството на продуктите и покрива всички изисквания за безопасност – ключово условие в автомобилостроенето. Впечатление ми направи също, че екипът във фирмата е млад и високо мотивиран.


 

Как започва Вашият работен ден?

 

Старая се всеки ден да стартирам с позитивна нагласа, с устремен напред поглед и с убеждението, че днешният ден ще бъде по-успешен от предходния. Сутрин, заедно с колегата ми, инж. Спас Илчев, който също е инженер-конструктор, проследяваме прогреса на текущите работни ангажименти и обсъждаме спешните задачи за деня.

 

Разкажете ни какви са основните Ви дейности и как си взаимодействате с другите отдели?

 

Работата на инженер-конструктора е динамична и в същото време много интересна. В случай че например сме стартирали нов проект, нашият екип има задачата да конструира необходимите детайли. Това включва както проектирането на 3D модели, така и изготвянето на тяхната документация.

 

С колегата ми разпределяме задълженията си и всеки от нас продължава работата си по тях. Ако някой от двама ни срещне проблем, или се появи необходимост да направим някакви промени по конструкцията, обсъждаме казуса заедно, за да можем да направим нужните промени и да коригираме документацията.

 

Наша отговорност е и да изготвим техническата документация, която след това предаваме на колегите от отдел „Инструментален цех“. Изготвя се специален график за технологията на производство, а в него се вписват сроковете за изработване на изделията.

 

В процеса на работа е важно да се съобразяваме с машините, с които разполагаме, и техния капацитет. Всички продукти следва да бъдат лесни за изработване, но същевременно с това да не правим компромис с тяхното качество.


 

В определен момент се налага да координираме производството. Там често се появяват проблеми, които трябва да разрешим. Понякога се налага да направим изменения в 3D модела, в сглобките или в конструкцията на инструмента. Важно е документацията да бъде напълно коректна, тъй като тя е отправна точка за колегите от производството и се споделя с всички заводи от групата на Kostal.

 

Това, което ни носи най-голямо удовлетворение е, когато видим реализирания вече продукт – плод на труда ни. А от практическия си опит придобиваме и знания, с които да станем по-добри в работата си.

 

Според Вас до каква степен е важна теоретичната подготовка за успешната професионалната реализация на инженерните специалисти у нас?

 

Знанията, които бъдещите инженери придобиват от академичното си обучение, са предимно теоретични. Когато един млад човек стартира своята кариера, той се сблъсква с немалко предизвикателства. Но тъй като в процеса на обучението липсва връзка между теория и практика, на един млад специалист му отнема повече време да навлезе в работния процес.

 

От кого се учите в работата си?

 

От добре сработения екип. Всеки от нас е добър в определена област. С колегата ми инж. Илчев например имаме практика да разменяме помежду си изготвени от нас задачи, за да си направим взаимна проверка. Всеки от нас дава своята обратна връзка за работата на другия и представя доводите си за предложените от него промени. Вярваме, че този модел на интеракция води до по-добри резултати.

 

Сред хората, които помогнаха за старта на моята кариера, са колеги от предходното ми работно място. От тях получих голяма част от практическите ми умения, които обвързах с теоретичните си познания, за което съм им много благодарен. Това са хора, на които искрено се възхищавам, защото целият им трудов стаж е натрупан в тази професионална сфера. Стремя се да достигна тяхното ниво на развитие в някои направления, а защо не и да надмина техните постижения.


 

Какво е Вашето мнение за това инженери от практиката да бъдат ангажирани в процеса на обучение на учениците и студентите?

 

Според мен преподаването в учебните заведения от специалисти от практиката би помогнало за повишаване знанията на българските ученици и студенти. Имах възможността да премина обучение в Чехия. Това, което ми направи впечатление там, е, че учениците от професионалните гимназии посещават платени летни стажове, по време на които специалистите от производството им предават своя опит и практически умения. Впоследствие учениците биха могли да получат и предложение за работа в компаниите. Смятам, че децата още в ранна възраст трябва да бъдат привлечени към инженерната сфера и така да се провокира желанието им за развитие в тази област.

 

Как се чувствате в края на работния си ден?

 

Завършвам работния си ден със смесени чувства. От една страна, изпитвам негодувание заради всичко, което не съм успял да направя. От друга страна, изпитвам удовлетворение от свършената работа и мисля за следващия ден, когато ще се заема със задачите, които ми остават.

 

Повече информация за Костал България Аутомотив ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg!

 

Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!


 

Източник на снимковия материал: Инженер.bg

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

Костал България Аутомотив ЕООД
http://www.kostal.bg/a3/