Рапид: Парапетните панели на Perfo Linea следват плавно извития профил на моста Cyklomost slobody над река Морава

23.06.2022 г.4 мин.

Велосипедният мост на Свободата (б. ред. Cyklomost slobody) е велосипеден и пешеходен мост над река Морава, който свързва австрийската община Енгелхартщетен и квартала на Братислава Девинска Нова Вес, Словакия. „Парапетните панели на моста са доставени от чешката компания Perfo Linea и са изработени от горещо поцинкована просечно-изтеглена стомана. Те представляват ромбовидна мрежа TR 90x31.5x4x3 mm с нанесено финишно прахово покритие“, съобщиха за Инженер.bg от доказаната българска търговска фирма фирма Рапид, която предлага изделията на Perfo Linea на пазара у нас.

От 1771 г. до 1880 г. на това място е съществувал мост, построен от императрица Мария Терезия, чиито каменни сводове още могат да се видят на австрийския бряг. Съоръжението на няколко пъти е отнасяно от ледохода по река Морава, а по време на пруската война срещу Австрия мостът дори е бил взривен. След като ледоход през 1880 г. отново разрушава моста, той никога повече не е бил възстановяван, а реката се пресичала с ферибот. След 1945 г. по Морава минава границата на Желязната завеса и пресичането на реката тук е струвало човешки животи.

През 2010 г. е взето решение да се построи велосипеден мост за свързване на замъка Хоф, Австрия, чийто парк се простира до река Морава, като част от проекта Cyklomost в рамките на мрежата от веломаршрути през Девинска Нова Вест до Братислава. Церемонията по откриването се състои през септември 2011 г. Проектът, наречен Cyklomost, е финансиран в по-голямата си част от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз, а участието на Словакия и Долна Австрия е минимално. Тъй като реката е гранична, по нея трябвало да могат да преминават и патрулни катери. Поради тази причина височината на моста е трябвало да бъде с височина от най-малко шест метра. Според подписаното споразумение между Австрия и Словакия мостът е наречен Cyklomost slobody (б. ред. Велосипеден мост на Свободата), за да бъдат почетени жертвите, загубили живота си, опитвайки се да избягат през река Морава.

Днес мостът Cyklomost slobody е част от различни веломаршрути, включително: маршрутът на Желязната завеса, който води на юг покрай Морава, маршрутът Kamp-Thaya-March и маршрутът по канала Мархфелд, който се свързва с веломаршрута Дунавски път (б.ред. наричан е още Виа Иструм). Мостът над реката е широк четири метра, така че по него при необходимост могат да преминават и аварийни превозни средства. От конструкцията на моста 62.8% са на словашка и 37.2% на австрийска територия.

„Парапетните панели на Perfo Linea, използвани при построяването на моста, са здрави, твърди, стабилни, проветриви и дискретни. Най-предпочитаният материал за такъв тип парапети е стоманата, върху която е нанесено защитно покритие чрез поцинковане и прахово боядисване. Просечно-изтеглената стомана с ромбовидни отвори за парапетни панели е популярен материал в различни области на индустрията, архитектурни проекти, както и в бита. Освен най-голямата гама от размери на отворите, просечно-изтеглените метални листове с ромбовидна форма на отвора са и най-достъпният материал. Благодарение на простия класически дизайн на решетката, тя е проветрива, безопасна и осигурява добра пропускливост на светлина с универсално приложение“, коментираха още от Рапид.

Източник на снимковия материал: Рапид, Perfo Linea

Тагове: Perfo Linea, архитектура, Рапид, строителство

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

Рапид ЕООД / Фалко
www.rapid-valco.com