Вебер Етикетен България: Правилната идентификация на продукта предотвратява допълнителни разходи и други нежелани последици

12.04.2025 г.5 мин.

В съвременния бизнес точното етикетиране и маркировката на пратките играе решаваща роля в логистиката и веригата на доставки. Неправилната идентификация на продукти би могла да доведе до значително повишаване на оперативните разходи и до влошаване на репутацията на компанията”, коментираха пред Инженер.bg от Вебер Етикетен България, утвърдено търговско дружество, създадено като резултат от партньорството между СИС 45 и Weber Marking Systems. В следващите редове ще разгледаме конкретни данни, които илюстрират финансовото въздействие от неправилно етикетирани пратки върху компаниите. Освен това ще представим възможни решения за минимизиране на тези последици.

Какви са преките икономически ефекти?

Задълбочен анализ на логистичните операции показва, че неправилно идентифицираните пратки водят до значителни преки разходи. Статистиката сочи, че до 10% от пратките могат да бъдат засегнати от проблеми, свързани с грешно етикетиране или маркиране. Това води до допълнителни разходи, свързани с връщане на стоки, възстановяване на суми и съответно до повторно изпращане на поръчки.

Според проучване, възложено от реномирана консултантска фирма, компаниите могат да се сблъскат с увеличение на оперативните разходи с 15 – 20% поради неправилно идентифицирани пратки“, поясниха от Вебер Етикетен България.

Значителни загуби на време и ресурси

Освен директните финансови загуби, е важно да се подчертае, че неефективността в идентифицирането на пратки води до немалък разход на ценни ресурси и оперативно време. По-специално служителите, отговорни за управлението на пратките, са принудени да отделят значително допълнително време за коригиране на грешки, повторна обработка на неправилни доставки и разрешаване на спорове с клиенти.

Това води не само до общо намаляване на ефективността на работната сила в цялата компания, но и до неефективно разпределение на наличните човешки ресурси“, заявиха от Вебер Етикетен България.

Загуби на клиенти и репутационни вреди

Неправилно идентифицираните пратки е възможно да предизвика верига от събития, които подкопават доверието на клиентите. Независимо дали става въпрос за закъснения в доставките, за грешки при изпращането на продукти или дори за пратки, насочени към грешен получател, последиците от подобни проблеми могат да доведат до неудовлетвореност на клиентите. Това от своя страна може да доведе до значителен спад в лоялността на клиентите, както и до потенциални понижения в продажбите.

Прецизно маркетингово проучване показва, че над 60% от потребителите биха обмислили да не правят бъдещи покупки от дадена компания поради проблеми, свързани с доставките. Това ясно подчертава критичното значение на безупречното управление на поръчките и доставките за поддържане на силна и трайна връзка с клиентите.

Решения за намаляване на финансовото въздействие

За да се намали финансовото въздействие вследствие от неправилно идентифицираните пратки, компаниите могат да внедрят усъвършенствани решения за етикетиране и маркировка. Използването на технологии като печат на RFID етикети или QR кодове е възможно да подобри точността и проследимостта на пратките. Освен това прилагането на системи с изкуствено зрение би могло да доведе до откриване на грешки и да гарантира прецизно етикетиране, като по този начин намалява риска от неправилни доставки“, обясниха от българското дружество.

Неправилна идентификация на продукти: Разходи и последици

Точната идентификация на пратките е от съществено значение за правилното функциониране на логистичните операции. „Данните ясно показват негативното финансово въздействие, произтичащо от неправилно идентифицирани пратки, което води до допълнителни оперативни разходи, загуба на ресурси и клиенти. Инвестирането в съвременни решения за етикетиране и маркиране би могло значително да подобри ефективността, точността и удовлетвореността на клиентите в цялата верига на доставки“, допълниха още от компанията.

Източник на снимковия материал: Вебер Етикетен България, ©Engineer.BG via Canva

Тагове: Вебер Етикетен България, етикетен принтер, етикетиране, маркиране

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

Вебер Етикетен България ООД
www.weberetikettenbg.com