Инж. Гилищаров от ФАНУК: Комбинацията от инженерни знания, интуиция и малко лудост дава езотеричната наслада за съвършенство

15.05.2020 г.5 мин.


Инж. Христо Гилищаров: „Ако не бях инженер, щях да съм пилот“


Преди много години японската компания FANUC, създала първия индустриален робот в света, е имала производствена база в България. Днес българското дъщерно дружество на компанията отговаря за развитието на бизнеса ѝ на Балканите, а неговият управител инж. Христо Гилищаров мечтае за деня, в който у нас отново ще се произвеждат индустриални роботи. Но каква е била неговата детска мечта и как колоезденето може да донесе наслада от истинско техническо съвършенство, ще прочетете днес в специалното интервю, което г-н Гилищаров даде за рубриката на Инженер.bg „Ако (не) бях инженер…“.


 

Инж. Христо Гилищаров е отговорен за бизнес развитието на ФАНУК България в страните от региона, а именно Гърция, Кипър, Република Северна Македония и Албания, с център в България. FANUC, като един от основните производители на индустриални роботи в света, е фокусиран върху развитието и подпомагането на процесната роботизация в различни индустрии в световен мащаб.

Основен приоритет за г-н Гилищаров е повишаване популацията на индустриалните роботи чрез комбиниране и адаптиране на различни бизнес модели, съобразени с техническите изисквания на конкретната индустрия и регион.

Инж. Гилищаров е завършил Технически университет – София, като притежава и втора магистърска степен – по Бизнес администрация от City University of Seattle.

 

Защо избрах да съм инженер? Случайност или детска мечта?


Разрешаването на технически казуси винаги е било вдъхновяващо за мен. Ето защо инженерната професия  беше моят естествен избор.


Какво правя в рамките на работния ден?


Организирам дейността на екипа на ФАНУК България, така че да можем да окажем максимално съдействие на всички наши клиенти.

 

Отговаря ли това на очакванията, които имах като студент?


Като студент се стремях единствено към професионален път, който да позволява постоянно развитие. И в този смисъл – да, работата ми във ФАНУК е именно такава.

Коя е най-смелата ми професионална мечта?


Мечтая за момента, в който в България отново ще се произвеждат индустриални роботи.

Ако не бях инженер, щях да бъда...


Пилот.


Защото…


Защото авиацията е моя детска мечта.


А защо не станах ...?


Класически пример, при който комбинацията от различни фактори води до щастлива „инженерна“ развръзка.

Как работата като инженер ме развива като личност?


Всяка творческа дейност развива личностните качества, а инженерната професия при правилен прочит е изключително творческа.


Как създавам баланс между работата и личния ми живот?


Все още се опитвам да постигна този баланс. А моят начин е с ежедневно правилно поставяне на приоритети.

Имам ли хоби? Свързано ли е и то с техниката и как ми помага това, че съм инженер в него?


Колоезденето е едно мое хоби – вдъхновяваща комбинация между физически и технически възможности. Подборът и монтирането на отделните компоненти на твоето лично колело изисква комбинация от инженерни познания, интуиция и малко лудост, което пък дава онази езотерична наслада, че си постигнал техническо съвършенство, което евентуално те прави по-бърз.


Повече информация за ФАНУК България ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!



Източник на снимковия материал: ФАНУК България

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

ФАНУК България ЕООД
http://www.fanuc.bg/