Технология на ABB за електрически автобуси поставя нов етап в развитието на обществения транспорт в Берн
08.07.2019 г.5 мин.
Пионерен проект за електрически автобуси в швейцарската столица Берн поставя в светлината на прожекторите водещата позиция на Швейцария в областта на електромобилността и устойчивия транспорт. „Технология на ABB помага на Bernmobil, една от най-старите компании за градски транспорт в Швейцария, да постигне амбициозните си цели за неутрална по отношение на въглеродните емисии експлоатация на своите автобуси“, разказаха за Инженер.bg от фирма АББ България, част от ABB Group – световен лидер в разработването и внедряването на енергийно-ефективни продукти и системи, включително и за устойчив транспорт.
Автобусите по линия 17 на градската транспортна мрежа на Bernmobil използват системата „възможност за зареждане“, или „OppCharge“, за да работят единствено с електрическа енергия, като по този начин спестяват 500 t CO2 емисии годишно.
Благодарение на зарядните станции и задвижващата технология на ABB, петте електрически автобуса на Bernmobil, които влязоха в експлоатация през декември миналата година, могат да изминат цялото разстояние от Кьониц до централната гара на Берн и обратно, без необходимост от контактна мрежа, като се нуждаят само от едно зареждане. Всяко зареждане отнема около пет минути, през което пантограф се спуска от зарядната станция, свързва се към акумулатора на покрива на автобуса и зарежда батерията с 450 kW. През нощта автобусите в депото се зареждат допълнително.
Робърт Ичнер, изпълнителен директор на ABB Швейцария, обяснява: „ABB вече е въвела много иновации и инициативи в областта на електромобилността със своите решения в Швейцария и по света. Ние сме особено горди, че с участието си в този пилотен проект отбелязваме нов етап в развитието на електромобилността в нашата страна. Особено се радваме, че електрическата автобусна линия е въведена в Берн, където се провежда ABB Formula E Swiss E-Prix“.
Електрическите автобуси на Берн ще бъдат използвани по време на четиригодишен пробен период и ще заменят използваните преди това неелектрически превозни средства. Новите електрически модели lighTram 19OPP на швейцарския производител на автомобили HESS са разработени по съществуващата концепция за тролейбус и всеки от тях използва два електродвигателя на ABB и един конвертор за тягови батерии, разработен в завода Turgi на ABB.
Инфраструктурата за зареждане се осигурява от ABB и се свързва в мрежа чрез цифровата платформа ABB Ability ™, така че зареждането може да бъде наблюдавано и контролирано дистанционно.
Дори и без бързо зареждане, капацитетът на батериите на автобусите е достатъчен, за да позволи на автобусите да изминават маршрута си по три пъти, което формира около 35 – 40 km.
Очаква се пилотният проект да бъде разширен и да бъдат добавени нови линии, което потвърждава директорът на компанията Рене Шмит: „Пилотната линия 17 е само първата стъпка. Имаме много амбициозни бъдещи намерения – искаме да бъдем неутрални по отношение на въглеродните емисии до 2040 г., а от 2025 г. да закупуваме само електрически автобуси.“
Друго предимство на електрическите автобуси на Берн е, че те се захранват от водноелектрически централи и дават възможност на 150 000 жители на града да използват напълно устойчив градски транспорт всеки ден.
Повече информация за АББ България ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg!
Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!
Източник на снимковия материал: АББ България, ABB
Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!