БР Техника: Bosch Rexroth създаде иновативни симулационни системи за управление на автомобили

08.01.2021 г.4 мин.

С нарастването на интереса към автономните транспортни средства и стремежът на производителите на автомобили да разполагат с все по-изчерпателна информация относно управлението на автомобила симулаторите се превръщат във все по-важна част от техническото оборудване. „Bosch Rexroth създаде две от най-съвременните системи за движение в света, които ще бъдат използвани като основа на два иновативни и впечатляващи симулатора за управление на автомобили“, съобщиха за Инженер.bg от доказаната българска инженерингова и търговска компания Бюро за Развитие Техника (БР Техника), основен търговски партньор и официален сервизен център на Bosch Rexroth у нас.

Системите за движение на Bosch Rexroth са доказано техническо решение в широк спектър от промишлени отрасли. Двата симулатора, които използват тези системи, са конструирани така, че да пресъздава различни условия на шофиране. За да бъде всеки от тях, възможно най-прецизен, е необходимо да се търсят нови начини за създаване и интегриране на различни системи за движение.

Двата симулатора имат търговските наименования High Dynamic (HD) (б.ред. високодинамични условия) и High Fidelity (HF) (б. ред. с точно възпроизвеждане на реалните условия). HD симулаторът е създаден, за да пресъздаде усещането за шофиране по магистрали с по-високи скорости и ускорения, докато HF симулаторът имитира условията на шофиране в градове и провинциални пътища с различна скорост и ускорение.

„Управлението на автомобил в града е много по-различно от шофирането по магистрали, така че трябваше да проектираме съответно отделни системи за движение“, коментира г-н Роналд Бекер, ръководител на проекта от страна на Bosch Rexroth. HF симулаторът има девет степени на свобода, тъй като шофирането в градовете обикновено включва по-остри завои и чести промени в посоката и скоростта. HD симулаторът разполага само със седем степени на свобода, но е способен да генерира усещане за по-големи сили при увеличаване на ускорението. Всеки от тях има своите собствени инженерни предизвикателства, защото основната им цел е да пресъздават възможно най-добре реалните условия. „Това означава, че е необходимо системите да реагират много бързо и в същото време да бъдат плавни и безшумни, а тези изисквания си противоречат едни на други“, допълва г-н Бекер.

И двете системи са със сложна структура и са базирани на подобни технологии. Например, и в двете се използват линейни двигатели, но HD симулаторът разполага с много повече двигатели, които помагат да се генерират необходимите сили при увеличаване на ускорението и при спиране. „Bosch Rexroth разработи също нова релсова система, за да осигури по-високи максимални скорости, като линейните електрически двигатели нямат движещи се части, а това допринася за намаляване на шума“, поясниха от БР Техника.

За този проект Bosch Rexroth доставя системите за движение, а куполът, макетът и прожекционното оборудване са осигурени от външен партньор. „Чрез успешното сътрудничество и ефективната интеграция, тези симулатори за управление на автомобили представляват още една стъпка напред в точното и завладяващо потапяне във виртуалната реалност“, споделиха в заключение от БР Техника.

Източник на снимковия материал: БР Техника, Bosch Rexroth, BMW Group

Тагове: Bosch Rexroth, автомобилостроене, БР Техника, задвижвания, линейни технологии

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

Бюро за Развитие Техника ЕООД
http://www.brtechnika.com/