Rolex – „Стремеж към вечността”, или как инженерната мисъл надскача границите на познатото

11.06.2022 г.5 мин.

Инженерни истории

Инженер – иноватор, създател, титла, олицетворяваща неконвенционалното мислене, излизащо извън общоприетите рамки, формирани от времето. Мислене с неограничен капацитет, постигащо успех, заради стрмежа към непонятното, новото, оптималното. Днешната история е пример именно за това как човек е способен да създаде бъдещето, постигайки целите си, формирани от устрема към вечността и надскачане на възможностите. Разказваме Ви за иконата Rolex.

Иконичната марка Rolex възниква в началото на 20-и век. Неин създател е Ханс Вилсдорф (Hans Willsdorf), предприемач и визионер, сблъскал се с трудностите на живота още в ранното си детство. Останал сирак на 12-годишна възраст, животът му е белязан от борба за оцеляване и стремеж към успеха. Вдъхновение за идеята, увековечила създадената от него марка, e оптимизацията. Така в ерата на джобните часовници, той се осмелява да надскочи познатото, утвърждавайки ръчния часовник.

Но той не спира до там, не се задоволява със статичното положение. Продължава развитието в посока повишаване ефективността на механизма, предпазвайки часовниците си от външните фактори (влага и прах), оказващи неблагоприятно влияние върху работния цикъл и продължителността им на живот. Решение на този проблем открива в създаването на протекционен калъф. Така на пазара се появява първият водо- и прахоустойчив ръчен часовник под името Rolex Oyster – изпитан и доказал себе си, чрез постижението на Мерседес Глейс, която преплувала Английския канал за 15 ч. и 15 мин. с Rolex Oyster на китката си. Това събитие било показателно не само за успеха на марката, но поставило основите на цялостната философия зад нейното развитие и бъдещите ѝ партньорства – „Стремеж към вечността” и надскачане на познатите възможности.

През 50-те години на миналия век инженерите от Rolex разработват модел, предназначен за екстремни условия. Така през 1960 г. постижението им бележи историята. След успешното завръщане на Rolex Deep Sea Special от пътуването му до дълбините на Марианската падина, часовникът (кристално покритие – плексиглас/18mm) е с непокътнат механизъм дори след подлагането му на екстремно високо налягане при дълбочина от 10 916 m.

Тенденцията за оптимизация на експерименталния модел се запазва и през 2012 г. се появява Rolex DeepSea Challenge (стъклено покритие – сапфир/14.3mm) с характеристики, издържащи на дълбочина до 12 000 m и натиск до 13.6 t. Благодарение на специално създадената и патентована от Rolex конструкция – The RingLock System, възниква серията часовници за професионални водолази.

Ханс Вилсдорф не оставя наследници, но завещава идея, базирана върху смисъл, стойност и ценностна система. След смъртта му компанията се управлява от борд на директори, съставен от правни, финансови и бизнес специалисти, съхраняващи и развиващи неговото завещание. Фокусът на марката е да бъде асоциирана с вдъхновението за нейното създаване и философията, на която се оповава – „Стремеж към вечността“. Доказателства за това се откриват в партньорствата, глобалната и социалната ѝ ангажираност. Инженерното ѝ развитие е пряко свързано с науката, изкуството и културата, спорта и изследователските дейности. В колаборация с National Geographic и CERN провежда изпитания на часовниците си, разработени с цел надхвърляне на познатите възможности.

Rolex е кратко и запомнящо се име, съдържащо в себе си стремежа към прецизност и съвършенство. Този стремеж се онагледява физически благодарение на специалистите, работещи по посока на неговото осъществяване. Именно заради това в днешно време компанията инвестира в академия, подготвяща бъдещите ѝ специалисти.

Това е пътят на инженерната мисъл, намерила реализация в алтернативна сфера, утвърдила и запазила се във времето като символ на стойност и успех. Чрез тази история се надяваме да Ви вдъхновим да не се страхувате от нестандартното мислене и преследването на целите си, колкото и абстрактни да изглеждат те. Стъпката в неизвестното осветява пътя на бъдещето.

За да подготвим материала, използвахме информация от: www.rolex.com

Източник на снимковия материал: www.rolex.com