Роботът Roomy – първият хотелски помощник в България

31.10.2020 г.4 мин.

Инженерни истории

Нека си представим следната ситуация – Вие сте гост на хотел и на входа сте посрещнат от робот. Вероятно ще се запитате какво да очаквате от необикновения служител? Ние ще Ви подскажем – ефективно и бързо обслужване. Именно с това се отличава роботът на име Roomy, който от ноември 2019 г. е пълноправен член на екипа на хотел „Бест Уестърн Премиер хотел летище София“. Запознайте се с него в следващите редове...

Освен у нас, Roomy е част от хотелиерския бранш в Америка, Тайван, Южна Кореа, Сингапур, Канада, Тайланд, Китай, Австралия и др. страни по света. Внедряването на първия в Европейския съюз иновативен хотелски помощник е реализирано от българската компания за интелигентни технологични решения от висок клас TMM Automation. Преди да стартира работа, роботът преминава 5-дневен тестов период. При пристигането си сканира сам целия хотел.

Роботът е на разположение 24 часа, 7 дни в седмицата. Ще го откриете на обичайното му работно място – Roomy’s Desk (бел. ред. „Бюрото на Roomy“), до рецепцията на хотела. Освен че посреща гостите на няколко езика, Roomy се отправя заедно с гостите към стаята. За да изпълни това, в неговата памет е програмирано разположението на коридорите и стаите в хотела.

Друго основно работно задължение на Roomy е свързано с поръчки на храна, напитки и принадлежности. След направена заявка по телефона на рецепцията, роботът осъществява доставка до стаята. За да уведоми гостите, че се намира пред вратата им, Roomy се свързва с тях по телефона в стаята. След като поръчката е изпълнена, роботът се връща обратно на своето „бюро“.

Батерията на робота, която той зарежда сам, се характеризира с дълга продължителност на работа. Десеткилограмовият робот има удобен интерфейс, бърза навигация и може да използва сам асансьора. Посредством сензори той умело успява да избегне препятствията по пътя си. При неволен или преднамерен сблъсък от страна на човек Roomy сигнализира за помощ на колегите си на рецепцията.

В допълнение, роботът се грижи и за празничния дух на гостите на „Бест Уестърн Премиер хотел летище София“, изпълнявайки коледни песни. А ако някой от гостите има рожден ден, Roomy отправя специална музикална изненада по този повод. А за доброто си обслужване дори се случва да бъде поощрен парично от гостите на хотела.

Нестандартният служител на хотела се откроява със своето присъствие в социалните мрежи. Гостите, получили доставка от него, са приканвани да се снимат с него, а разпространението на фотосите е придружено от хаштаг #roomyrobot.

Освен с бързина и високо качество на обслужване и помощ към персонала, Roomy допринася и за финансовото благосъстояние на хотела, като повишава приходите от рум сервиз с 30% на годишна база.

За да подготвим материала, използвахме информация от .para.expert, bloombergtv.bg и др.

Източник на снимковия материал: „Бест Уестърн Премиер хотел летище София“ (Facebook)

Тагове: роботизирани системи, ХоРеКа