Окрилени от вятъра върху седлото на мощни механични зверове – усетете свободата с най-новите модели мотори

16.07.2022 г.9 мин.

Инженерни истории

Миналата седмица Ви разказахме за причудливи кътчета на света, които впечатлиха с иновативните технологии, създали емблематични обекти. Днес ще Ви потопим в атмосферата на едно приключение, изпълнено с високи скорости и усещане за свобода. За всички любители на екстремните усещания ще разкажем за мощните зверове, оглавили тазгодишните класации в света на мотоциклетизма.

Амбициозният проект на Aprilia Racing Division – Aprilia RSV4

Италианската марка използва оптимална технология за създаването на мощния звяр RSV4. Дизайнът е подобрен, така че да гарантира аеродинамичност, стабилност и висока ефективност на двигателя. Неговото качество и функционалност са разработени и проверени чрез специализиран софтуер, а практическият потенциал е преминал през стриктно изпитване от аеродинамичните инженери на Aprilia Racing на пътя и на състезателната писта. Подобрената ергономичност е под формата на ново седло и резервоар за гориво, както и на увеличено пространство за водача и по-естествена позиция за каране. Електрическото управление е също по-интуитивно, нов и по-голям е и TFT панелът с инструменти.

Двигателят, който Ви оставя без дъх

Най-новият модел RSV4 притежава обем на вместимост от порядъка на 1100 сс. Това е първият модел, за който се реализира масово производство на V 4-цилиндров двигател. Лек и компактен, механиката му реализира въртящ момент до 125 Nm при 10500 min-1. Достига впечатляващите 217 конски сили, като в същото време отговаря на критериите за стандарта Euro 5 и развива скорост от 305 km/h.

Моделът е проектиран така, че освен екстремно изживяване и наслада за любителите на адреналина, да се грижи и за комфорта на шофьора. RSV4 притежава подобрена ергономичност, реализирана под формата на нов резервоар и понижаване на седалкатa, педала и поставката за крака с 9 mm – така позицията за каране е по-естествена и удобна. Новата система Magneti Marelli ECU 11MP  подобрява управлението на окачването Öhlins Smart EC 2.0 и изживяването на пътя, както никога досега.

Aprilia RSV4 Factory е фабрична опция на модела, разполагаща с ковани алуминиеви джанти, полуавтоматична система на окачване Öhlins Smart EC 2.0 и спирачни апарати Brembo Stylema.

FTR Championship Edition – представител на Indian идва чак от Америка, за да впечатли българската публика

Марката Indian Motorcycle се отличава със своята изработка. Монтажът ѝ се реализира лично от мотористи в Айова, САЩ, които влагат майсторство и страст в работата си. Марката отскоро е на българския пазар, като премиерата ѝ у нас е през 2020 г.

В продължение на 5 години FTR750 заема челна позиция в американското състезание Flat Track. Подобрената версия FTR Championship Edition се отличава със своя дизайн и мащаб на гумите – 19/18".

  • Съотношение на компресия – 12.5:1;
  • Вместимост – 1203 cc;
  • Задвижване/задвижван съединител – Assist & Slip, Multi-Plate;
  • Електронна система за впръскване на гориво – Затворен цикъл на впръскване на гориво/60 mm отвор;
  • Тип двигател – V-Twin с течно охлаждане;
  • Ауспух – Akrapovič 2-into-1-into-2;
  • Конски сили – 120 HP;
  • Пиков въртящ момент RPM – 6000 min-1;
  • Трансмисия/крайно задвижване – 2.647:1;
  • Ъгъл на наклон – 43°;
  • Височина – 1.336 m;
  • Dължина – 2.287 m;
  • Ширина – 0.867 m;
  • Височина на седалката – 0.815 m;
  • Маса (празен резервоар/пълен с гориво) – 222 /236 kg;
  • Междуосие – 1.525 m;
  • Предни спирачки – Brembo Dual 320mm/ t5 Ротор / 4-бутален апарат;
  • Задни спирачки – Brembo Single 260 mm/ t5 Ротор / 2 бутални апарати;
  • Предни гуми – Dunlop® DT3-R Radial, 120/70R19M/C 60V;
  • Предно колело – Cast Red 19" x 3";
  • Задни гуми – Dunlop® DT3-R Radial, 150/70R18M/C 70V;
  • Задно колело – Cast Red 18" x 4,25";
  • Инфотейнмънт – 4.3" Ride Command LCD сензорен екран с Bluetooth;
  • Светлини – LED фарове, стопове, мигачи;

Функционално оборудване:

  • Режими на каране (дъжд, стандартен, спортен);
  • Чувствителен към наклон – контрол на стабилността;
  • ABS с предварителен контрол при завиване;
  • USB порт за зареждане;
  • Kруиз контрол.

Няма как да пропуснем и влиянието на Япония в мотоциклетизма, ето какви хоризонти разкрива 2022 Hayabusa – Suzuki

2022 Suzuki Hayabusa затвърждава статута си на Ultimate Sportbike. Това ново поколение спортен мотоциклет се задвижва от мощен, рафиниран редови четирицилиндров двигател, поместен в доказано и напълно актуализирано шаси, което се управлява от високотехнологични електронни системи в рамките на зашеметяваща аеродинамична каросерия.

Hayabusa e вдъхновен от сокола скитник – най-бързото животно в света. Дизайнерският екип на Suzuki включва различни линии и форми, за да постигне финес и върховно представяне. Моделът става незабавно разпознаваем. Ефектът, който е постигнат при обновената версия, е на надхитряваща вятъра визия с емблематични черти.

През 2022 г. мотористите могат да създават собствен облик на машината, като избират между схемите за боядисване:

  • Glass Sparkle Black & Candy Burnt Gold;
  • Metallic Matte Sword Silver & Candy Daring Red;
  • Pearl Brilliant White & Metallic Matte Stellar Blue.

Всяка схема включва обновени символи Hayabusa Kanji и лога с името на модела.

Легендарният 1340 cc, четирицилиндров, DOHC двигател на Hayabusa се захранва от електронни тела на дросела – Ride-by-Wire. Те разполагат с двойни горивни инжектори, които захранват всеки цилиндър, като се смесват с въздух под налягане от всмукателните отвори Suzuki Ram Air Direct (SRAD) в носа на аеродинамичния обтекател. Новата изпускателна система със симетричен двоен шумозаглушител е по-лека, с по-добър поток и стимулация на отработените газове. Оптимизираната аеродинамика и защитата от вятър осигуряват комфорт, докато подобрената спирачна ефективност вдъхва увереност на водача.

Hayabusa използва усъвършенствана версия на Suzuki Intelligent Ride System (SIRS): 

  • Круиз контрол;
  • Двупосочни системи за бързо превключване – оптимизират и персонализират характеристиките на мотоциклета, така едновременно повишава производителността и комфорта, докато водачите се наслаждават на върховното спортно изживяване.

Технически характеристики:

  • Двигател– 4 цилиндъра, 4 такта /DOHC/, 1340 сс;
  • Мощност – 140 kW (190 hp) / 9 700 Rpm;
  • Въртящ момент – 150 Nm / 7 000 Rpm;
  • Горивна система – Инжекцион;
  • Охлаждане – Течно;
  • Запалване – Ел. стартер;
  • Трансмисия – 6 скорости;
  • Съединител – Многодисков маслен;
  • Дължина – 0.218 m;
  • Ширина – 0.735 m;
  • Височина – 165 – 1.205 m;
  • Маса – 264 kg;
  • Предна гума – 120/70/ZR17 (58W);
  • Задна гума – 90/50/ZR17 (73W);
  • Височина на седлото – 8 m;
  • Обем на резервоара – 20 L.

Мотоциклетизмът не е просто хоби, той е страст, вдъхновение, свобода. Моторът не е просто превозно средство, той е верен спътник, който въвлича ездача си в несравнимо приключение, изпълнено с наслада за сетивата и адреналин в кръвта. Пътуването не е просто изминатия път до желана дестинация, то завършва цялата картина от преживявания. Моторите, които Ви представихме не впечатляват пряко с механиката и дизайна си, те са така желани, заради усещането за мощ и контрол, което предоставят на своите водачи. Впуснете се в спонтанно приключение, избягайте поне за малко от рутината и усетете вятъра, който Ви окрилява.

Източници на информация и снимков материал: Aprilia, Indian, Suzuki, MotoExpo